Activiteiten

Bij Wijkvereniging Maaswijk Schenkel zijn meerdere activiteiten te volgen. Hieronder vind u meer aanvullende informatie over deze activiteiten.

Naaiclub

Op dit moment heeft de naailes weer plaats voor nieuwe leden.
Enige naaivaardigheid is gewenst, de rest leer je op de club.

De naaimachines draaien woensdag ochtend op volle toeren in het wijkgebouw. Van babykleding tot mantelpakjes, iedereen maakt een eigen favoriete kledingstuk. Natuurlijk gaat dit gepaard met veel gezelligheid.

Heb je belangstelling dan kan je komen kennis maken bij de naaiclub en vragen naar één van de vrijwilligers.

Op dit moment zijn we ook nog aan het zoeken naar een 2e begeleidster voor de naaiclub, dus als je interesse hebt neem dan contact op met één van onze vrijwilligers.

Is fotograferen uw hobby en bent u hier nog lang niet over uitgeleerd? Dan is fotoclub Spijkcity echt iets voor u. In een ongedwongen en rustige sfeer delen leden hun ervaringen op fotografisch gebied. Daarnaast kiezen zij elke maand de “Foto van de Maand”. Deze foto wordt vervolgens tentoongesteld in het wijkgebouw.

Voor meer informatie kan je op de titel klikken FOTOCLUB

Handletteren

Als je die handgeschreven kaarten met quotes ook zo leuk vindt of aan een journal (dagboek) met leuke sierletters en tekeningen wilt beginnen, maar niet weet hoe! Dan is onze nieuwe activiteit: Handletteren misschien iets voor jou. Gezellig elke week creatief bezig zijn en daarbij van elkaar leren en elkaar stimuleren. Het maakt niet uit of je een beginner of een gevorderde bent, zorg dat je een goed humeur en een paar basisbenodigdheden meebrengt en dan maken we er steeds een leuke en productieve avond van.

Bridge

Bridgen is een kaartspel waaraan je snel verslaafd kunt raken.
Het is dan ook een erg populaire activiteit binnen onze vereniging.
Bridgen houdt de geest van de deelnemers scherp en biedt hen daarnaast een hoop gezelligheid en plezier.

Biljart

Kaarten maken

Drie middagen en één avond per week zijn drie verschillende groepen actief in onze biljartzaal. De competitie in de groepen afzonderlijk. Gezelligheid en sportief gedrag staan het hele seizoen uiteraard hoog in het vaandel.

Kaarten kopen in de winkel kan iedereen. Zelf kaarten maken is echter ook helemaal niet zo moeilijk. Het is zelfs hartstikke leuk.
Bij deze cursus creëert u, met gebruik van eigen materialen en die van uw medecursist, de mooiste kaarten zelf. Van 3D tot borduurwerk, alles is mogelijk.

Keramiekclub

Kempo

De keramiekclub is een gezellig club waar weekelijk diversen keramiekers samen komen om mooie beelden te maken.

Kempo is een ongewapende Chinese kunst voor zelfverdediging. Het is niet alleen goed voor je conditie en zelfvertrouwen, maar ook gewoon heel erg leuk. Trappen, slaan, afweren en ontwijken : je leert het allemaal!

Klaverjassen en Jokeren

Op Donderdag avond is er een klaverjasgroep aanwezig vanaf 19.00 uur, een gezellige groep waar je sportief een spelletje kan spelen.

U kunt daar vrijblijvend gaan kijken of aansluiten.

De Vrijdag middag vanaf 12.30 kunt u mee doen met de jokerclub zij hebben het leuk voor elkaar met een gemend  groepje .

ook bent u daar van harte welkom er is zeker plaats .

Tekenen & schilderen

Deze cursus biedt u de uitgelezen kans om alles te leren om te teken en schilderen. Van het juiste ontwerp tot de juiste technieken en
materialen. En wie weet, misschien schuilt er wel een heuse Rembrandt in u!

Activiteit Dag Tijdstip Kosten per seizoen Activiteiten begeleider
Tekenen/Schilderen Maandag 09:00 - 12:00 € 50 Ann Keller
Biljarten Maandag 12:30 - 16:00 € 40 Peet
Kaarten maken Maandag 13:00 - 16:00 € 30 Jo van der Jagt
Naaiclub Maandag 19:30 - 22:00 € 40 Ellie Lusse
Fotoclub Maandag 19:30 - 22:00 € 45 Jeffrey Rietveld
Biljarten Maandag 19:30 - 22:00 € 40 Koos Jansen
Tekenen/Schilderen Woensdag 09:00 - 12:00 € 50 Ann Keller
Biljarten Woensdag 12:30 - 17:00 € 40 Jan Bolsman
Bridge Woensdag 12:30 - 17:00 € 30 Marthe Lewis-v.Pelt
Klaverjassen Donderdag 19:00 - 22:30 € 30 Aad Goosens
Kaarten maken Donderdag 19:30 - 22:00 € 30 Jo van der Jagt
Handletteren Donderdag 19:30 - 22:00 € 40 Marion Bömer
Ouder peuter ochtend Vrijdag
Keramiek Vrijdag 09:30 - 12:30 € 50 Yolanda Baanen
Jokeren Vrijdag 12:30 - 17:00 € 30 Wil Bruinink
Kempo Jeugd Vrijdag 19:30 - 21:00 € 66 Dave Bussink
Kempo Volwassenen Vrijdag 21:00 - 22:15 € 88 Dave Bussink

Aanmelden voor activiteit

Inschrijf formulier

U dient zich altijd vooraf aan te melden voor een activiteit. Het is mogelijk dat de activiteit vol is en er voor u geen plek is bij die activiteit. Wij kunnen u dan des gewenst op een wachtlijst plaatsen. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen op de avond van de activiteit om daar meer informatie in te winnen.

Als u contact heeft gehad met de activiteiten begeleider en u wilt zich inschrijven voor een activiteit, dan kunt u onderstaande inschrijf formulier gebruiken.

Uitschrijf formulier

Als u met een activiteit wilt stoppen dan moet u zich altijd uitschrijven met een uitschrijf formulier. Het formulier kunt invullen door op onderstaande link te klikken.